Piotrowicz Marcin
Urodzony w 1993r., stypendysta Ministra Edukacji Narodowej, Rektora Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego, fundacji Lesława Pagi. Absolwent studiów magisterskich na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Warmińsko –Mazurskiego. Aneks wykonany w pracowni grafiki warsztatowej dr hab. Małgorzaty Chomicz, dyplom wykonany w pracowni struktur wizualnych dr Anny Drońskiej. W 2006 r. ukończył I stopień Państwowej Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Olsztynie, a w 2013 r. Państwowe Liceum Plastyczne im. Ericha Mendelsohna. Autor i użytkownik repliki XIX–wiecznej lutni romantycznej. Prace artysty zostały przyjęte do zbiorów Nencki Art Collection, Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie. Uczestnik olimpiad w dziedzinie historii sztuki. Tenor w chórze Cantores Varmienses przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Autor prac graficznych, malarskich, pisemnych i rzeźbiarskich, nawiązujących do syntezy sztuk (muzycznej i plastycznej). Laureat nagrody Talent Olsztyna nadanej przez Stowarzyszenie Pro Kultura i Sztuka w Olsztynie Od 1.10.2018 doktorant na Uniwersytecie Pedagogicznym na Wydziale Sztuki w Krakowie. Pracuje w dyscyplinie: sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki
- Na początku było słowo, akwatinta, 100×70, 2019r.
- Wtedy Bóg rzekł, akwatinta, 100×70, 2019r.
Autokomentarz autora:
Grafiki są przedstawieniem różnych częstotliwości dźwięku, ukazanych w technice akwatinty. Jest to próba wizualizacji dźwięku, ukazania czegoś niewidzialnego, eterycznego. Grafiki były tworzone głównie z myślą o osobach niesłyszących, po to, by mogli oni percypować piękno i barwę dźwięku poprzez zmysł wzroku. Tytuły nawiązują do biblijnego wersu z Nowego Testamentu prologu Ewangelii św. Jana oraz tekstu z księgi Rodzaju. Zawarte w nich jest przypuszczenie autora, że czyn demiurgiczny Stwórcy dokonał się poprzez dźwięk.
Najnowsze komentarze